طلای رزگلد چیست؟

طلای رزگلد طلای روسی هم نامیده می شود. با این که چندان هم در بین مردم جدید نبوده و مدت ها است که مردم از این طلا استفاده می کنند.

البته باید گفت گذشته چندان معلومی هم از تاریخ ساخت و عرضه آن به بازار مشخص نیست.

اما خوب است بدانید که این طلا در گذشته خیلی دور به امپراطوری روسیه متصل بوده است که در آن زمان به شکل طلای صورتی رنگ و در مدل های تخم مرغی وجود داشته است.

جنس طلای رزگلد چیست؟

طلای رزگلد یک نوع آلیاژ است درست مثل طلای سفید و زرد از جنس طلا ساخته شده و به رنگ صورتی در می آید و بسیار زنانه و ماندگار و لطیف است اما خالص نیست و برای ساخت آن از فلزات دیگری هم استفاده می شود. اکثر مواقع برای ساخت طلای رزگلد از ترکیب طلای خالص و مس و نقره استفاده می شود.

تفاوت طلای زرد و رز گلد در چیست؟

توجه کنید که طلای خالص به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودن آن حتی در طلای زرد هم با فلزات دیگر ترکیب می شود و به راحتی تغییر شکل می دهد و اغلب زودتر می شکند، اما تفاوت آن ها در این است که طلای زرد 18 عیار با ترکیب 75 درصد طلای خالص و 15 در صد فلز مس و 10 درصد از نقره ساخته می شود.

اما در طلای رزگلد به علت مصرف چند درصد بیشتری از فلز مس، طلا تغییر رنگ داده و نام طلای رزگلد را به خود گرفته است.

عیار طلای رزگلد به چه صورت است؟

درست مثل عیار طلای معمولی، عیار طلای رز گلد هم متفاوت بوده و میزان عیار هر دو طلا با هم برابر است. هر دو از لحاظ خالص بودن برابر هستند. در طلای قرمز 18 عیار تنها فقط 75 در صد آن از طلا خالص می باشد و 25 در صد آن از مس ساخته شده است.

تأثیر طلای رزگلد بر روی پوست

طلای رزگلد بر روی انواع رنگ پوست ها خود را به خوبی نشان می دهد و محبوبیت زیادی در بین خانم ها دارد. رنگ این باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود و با رنگ های گرم یا خنک پوست هم سازگار است.