تفاوت بین النگو و دستبند در چیست؟

اولین تفاوت در جنس دستبند است که نسبت به النگوها خیلی تنوع بالایی دارد، دستبندها از جنس فلز مثل نقره و طلا و پلاتین و مس و برنج و چرم های طبیعی و مصنوعی و پارچه ساخته می شود و به همین دلیل از لحاظشکل ظاهری هم بسیار گسترده تر می باشد.

النگو فقط برای خانم ها طراحی شده است و آقایان از آن نمی توانند استفاده کنند، اما دستبند مورد استفاده هم خانم ها و هم آقایان قرار می گیرد.

النگو چیست؟

یکی از زیورآلاتی که دربین مردم بسیار طرفدار دارد و همه سنین از آن استفاده می کنند، این اکسسوری طرح ها و جنس های مختلفی دارد که در بازار عرضه می شود. از دوران مصریان باستان النگوی طلا زینتی بر مچ های دست و یا بازوی زنان و مردان بوده است،

انواع النگو

النگو مفتولی

النگو آینه ای

النگو تراش

النگو دستبندی

النگو مچ دستی

النگو میناکاری

النگو تک پوش

النگو حصیری

دستبند چیست؟

یک نوع دیگر از زیور آلات که در بین زن و مرد استفاده از آن بسیار رایج است دستبند است و دستنبد در طرح های مختلف با جنس های مختلف ساخته می شود، تنوع در ساخت دستبند به قدری بالا است که انتخاب آن برای هر فرد آسان نیست. ممکن است موقعیت هایی برای افراد به وجود بیاید که نیازمند استفاده از دستبند است و استفاده از آن هم دشوار نیست.

النگو را در دست راست می اندازند یا چپ

باید بگوییم این امر بسیار اختیاری است و به فرد بستگی دارد که کدام دست راحت تر است و بیشتر به چشم می آید اما به نوع اکسسوری هم باید دقت کرد مثلاً ساعت بهتر است در دست چپ قرار بگیرد و النگو در دست راست قرار بگیرد.