به فرآورده هایی که از تراشه های چوب به دست می آیند نئوپان گفته می شود و در خط تولید نئوپان چوب را که در اصل خرده های چوب هستند به صورت مهندسی شده به یک فرآورده دیگر تبدیل می کنند. 

این تراشه ها که از کارخانه های اره کشی یا خاک اره جمع آوری می شود به همراه رزین مصنوعی یا چسب های مناسب دیگر پرس کرده و یک فرآورده کامپوزیتی به دست می آید. 

نئوپان را از صنایع بازیافت چوب می سازند که به این ضایعات در فرآیند بهره برداری از چوب درختان برای مصارف مختلف است که تبدیل به خرده چوب می شود. بعد این خرده چوب ها را رطوبت گیری می کنند و چسب می زنند که تحت پرس حرارتی قرار می گیرد و این ورقه های به دست آمده بعد از سرد شدن و سنباده شدن قابلیت استفاده کردن دارند همه این موارد در محیطی مجزا تحت عنوان خط تولید کارخانه نئوپان انجام می شود.

ویژگی های نئوپان

اصلی ترین خصوصیاتی که می توان برای نئوپان یا تخته خرده چوب به کار برد عبارتند از:

  • قیمت پایین
  • قابلیت عرضه در ورق های بزرگ
  • سبک وزن بودن
  • قابلیت تزئین

که در مقابل نئوپان نقطه ضعفی دارد که مربوط به رطوبت است و البته در روش های جدیدتر این نقطه ضعف کاهش پیدا کرده است که حتی در مدل های نوین آنها کاملا ضد آب و مقاوم در مقابل آتش هستند. تولید نئوپان در مواردی مانند مبلمان، کابینت،کمدها، ویترین ها، آشپزخانه و … کاربرد دارد.

سرمایه لازم برای راه اندازی خط تولید نئوپان باید سرمایه ای باشد که بتوان با آنها تمامی تجهیزات را خریداری کرد لذا سرمایه بسیار بالایی نیاز دارد. 

پیشنهاد می شود در خطوط تولیدی سرمایه گذاری کنید که می دانید شما را زودتر از حد تصورتان به سود بالا می رساند. شرکت سارگن استون خطوط تولیدی پردرآمدی را معرفی میکند که می توانید توضیحات و راههای برقراری تماس را در سایت اصلی مشاهده کنید. 

www.sargonstone.com