بسیاری از افراد قبل از اینکه خط تولید رب گوجه فرنگی به روش امروزی و به شکل صنعتی مورد استقبال قرار بگیرد آن را به روش سنتی تهیه و استفاده می کردند؛ به این صورت که ابتدا گوجه ها را شستشو داده و یک روز در آب قرار می دادند و بعد از صافی با فشار رد کرده تا عصاره یا به اصطلاح آب گوجه گرفته شود.

بعد از جداسازی آب گوجه فرنگی آن را آنقدر می جوشانند تا مایعی غلیظ حاصل شود و در شیشه نگهداری می کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات صنعتی این روش را دیگر استفاده نمی کنند و شاید تعداد کمی از افراد باشند که از تولید رب گوجه فرنگی به روش سنتی را انجام دهند به دلیل اینکه با مشغله زیاد افراد ترجیح می دهند رب گوجه فرنگی را به صورت آماده و تهیه شده در کارخانجات رب گوجه فرنگی تهیه کنند.

مراحل تولید رب گوجه فرنگی

  1. جمع آوری گوجه فرنگی تازه
  2. شستشوی گوجه و خیساندن آن در آب
  3. مرحله سورتینگ
  4. خرد گوجه فرنگی
  5. پخت گوجه در مرحله اول
  6. فیلتراسیون
  7. تانک فرموله
  8. تغلیظ آب گوجه
  9. مرحله پاستوریزاسیون
  10. پرکردن گوجه فرنگی در قوطی
  11. مرحله عبور دادن از زیر آب دوش سرد
  12. خشک کردن
  13. لیبل زدن و بسته بندی نهایی

برای اطلاع از میزان سرمایه لازم جهت راه اندازی خط تولید گوجه فرنگی نیاز است تا تمامی تجهیزات و دستگاههای آن خریداری شود و از همه مهمتر مجوز از سازمان بهداشت نیز تهیه شود که یکی از کارهای اولیه و ضروری برای این کار است. 

اما انواع خطوط تولید پرسود دیگر نیز وجود دارند که می توانید با سرمایه گذاری در هریک از آنها به سود بالایی برسید. این خطوط تولیدی که گلچین شده از صدها کار تولیدی می باشند بسیار پردرآمد و زود بازده می باشند. 

با مراجعه به سایت اصلی سارگن استون با هریک از این خطوط تولیدی آشنا شده و در مورد سرمایه گذاری در هریک از آنها مشاوره های بسیار مفیدی دریافت کنید. 

برای برقرای تماس با مدیریت این مجموعه می توانید از طریق شماره هایی که در انتهای سایت درج شده است ارتباط برقرار کنید. 

www.sargonstone.com