فیروزه شجر
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

سنگ فیروزه یکی از سنگ های محبوب است که افراد زیادی مشتاق هستند تا از آن به صورت های مختلفی استفاده کنند. سنگ فیروزه در انواع مختلفی است که شامل:

فیروزه در طیف رنگی آبی روشن و آبی تیره، سبز تیره و سبز روشن وجود دارد که از بهترین و مرغوب ترین نوع سنگ فیروزه در شهر نیشابور می باشد. 

برای اینکه بتوان کیفیت سنگ فیروزه را مورد بررسی قرار داد به سه عامل مختلف می توان عمل کرد:

رنگ سنگ فیروزه که رنگ محبوب آن رنگ آبی است و به آبی آسمانی معروف است که دلیل وجود عنصر آهن در آن باعث می شود که رنگ آن به آبی یا سبز متغیر شود. 

بافت سنگ فیروزه Texture

فیروزه از مجموع کریستال های بسیار ریزی تشکیل شده است و هر چقدر فاصله بین این کریستال ها نزدیک باشد، نفوذ مواد خارجی و مواد بیرونی کاهش پیدا میکند. 

شجره Matrix

فیروزه در معدن هایی که سنگ آهک دارند بسیار بهتر تشکیل می شود و درون سنگ فیروزه رگه های قهوه ای تیره دارد همچنین اگر در معادن ماسه تشکیل شود دارای شجره های روشن تری می شود. 
البته فیروزه های که شجر نداشته باشند دارای ارزش بسیار بالاتری هستند و خطوط آنها مانند تارعنکبوت می باشد که بسیار ظریف هستند. 

سنگ فیروزه هایی که در جواهر سایت به فروش می رسد همگی اصل بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند ضمن اینکه تمامی کارها به همراه شناسنامه بین المللی ضمانت اصل کالا ارائه می شوند. 





:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: