طلای هندی چیست؟

طلای هندی با تزئین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی گوناگون در کل جهان بسیار محبوب است، جایی که مردم علاقه دارند که با تزئین خود با استفاده از جواهراتی با طراحی پیچیده از هند ظاهری بدیع به شخصیت خود می بخشند.

طراحی ویژه طلای هندی

همه می دانند که هندی ها یکی از رکورداران استفاده از طلا در جهان هستند. میزان علاقه هر ساله آن ها رو به افزایش است و این مسئله باعث شده است که بیشترین اختصاص را به مصرف طلا در هند در کل دنیا داشته باشند. زیبایی و طراحی خاص و منحصر به فرد طلای هندی آن را از بقیه جدا کرده است.

عیار طلای هندی

به دلیل اینکه طلا نرم و چکش خوار است به طور خالص در صنعت طلا سازی استفاده نمی شود و باید برای محکم تر شدن آن با آلیاژ های دیگر ترکیب می شود تا مقدار خالصی طلا کمتر شود، عیار طلا پایین تر که بیاید به همین شکل از در صد خلوص آن کم می شود.

از طرفی عیار طلا هر چه بالاتر باشد ارزش آن هم بالاتر می رود. به طور کلی عیار طلای هندی 24، 18، 14 است. معنی واقعی طلای هندی این است که خلوص طلا تا حد امکان بالا باشد.

رنگ طلایی و براق طلای هندی

یکی از مشخصه های طلای هندی رنگ زرد پر رنگ آن است؛ دلیل استفاده از آن طلای عیار بالا یعنی 22 و 24 می باشد. این رنگ در بین مردم هند خیلی طرفدار دارد و کمتر از رنگ های دیگر مثل سفید و رزگلد استفاده می شود. در واقع ویژگی بارز طلای هندی زرد و براق بودن طلای آن است.

قیمت طلای هندی

قیمت طلای هندی بسته به منطقه و شهرهای مختلف هند متفاوت است. در مناطقی که فقیر نشین هستند برای خرید طلای هندی نسبت به دیگر مناطق هند کمتر هزینه می کنند. دلیل این امر هم در آمد پایین مردم آن منطقه است. به همین دلیل مجبور هستند طلای ارزان تری را تهیه کنند.