خواص سنگ کریزوپراز
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

ریشه کلمه این سنگ یونانی می باشد که سنگ کریزوپراز در نزد رومیان و یونانیان بسیار حائز اهمیت بوده است. 

این سنگ برای اولین بار در لهستان پیدا شد که به مقدار بیشتری می توان این سنگ را در استرالیا مشاهده کرد و البته باید ذکر شود به طور کلی این سنگ منابع بسیار کمی دارد. 

در درون این سنگ ماده ای به نام نیکل وجود دارد که باعث می شود این سنگ رنگ سبز به خود بگیرد و محل پیدایش این سنگ در مناطق کم سطح و کم عمق و در ترک ها، حفره ها و رگه های سنگ ها است. 

سختی سنگ کریزوپراز 6.5 تا 7 می باشد و از اعضای خانواده کلسدونی ها است که از جمله زیباترین سنگ ها به شمار می رود و معمولا به صورت شفاف و مات یافت می شود. 

رنگ سنگ کریزوپراز 

این سنگ معمولا و در بیشترین مقدار موجود به رنگ سبز یافت می شود که از سبز کمرنگ تا پررنگ متغیر است و گاها به شکل سبز آبی نیز مشاهده می شود.

معدن سنگ کریزوپراز در اسرتالیا، روسیه، کالیفرنیای آمریکا، برزیل، تانزانیا، آفریقای جنوبی، هند، اسلواکی، قزاقستان و جمهوری چک می باشد. 

خواص سنگ کریزوپراز

این سنگ مناسب برای چاکرای چهارم، چاکرای سوم، افزایش اعتماد به نفس، جلب اعتماد دیگران، رهایی از ترس، درمان اعتیاد، آرامش دهنده قلب می باشد. 

برای دریافت انواع سنگ های معدنی قیمتی و نیمه قیمتی می توانید به سایت جواهر مراجعه کنید. جواهر سایت مجموعه بی نظیر در زمینه انواع زیورآلات نقره مردانه و زنانه می باشد که تمامی کارهای خود را به همراه شناسنامه بین المللی ضمانت کالا ارائه می دهد. 

www.javaher.site

 





:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: