زبرجد سبز
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

برای دریافت زیورآلات با نقره اصل و با کیفیت بالا و  تزئین شده با جواهرات سنگی می توانید به جواهر سایت مراجعه کنید این سایت به شما تضمین می دهد که تمامی محصولات از اصالت برخوردار هستند و خرید اینترنتی امنی را به شما ارائه می دهد. 


به سنگ زبرجد در زبان انگلیسی Pridote می گویند و ابتدای پیدایش این سنگ در کشور مصر بوده است و به سنگ ملی کشور مصر هم مشهور است.

سنگ زبرجد در معرض نور خورشید به حالت بی رنگ و نامرئی تبدیل می شود و مردم اینگونه تصور میکردند که این سنگ نور خورشید را به خود جذب می کند و بر همین اساس به آن سنگ خورشید نیز میگفتند. 

رنگ سنگ زبرجد به طور خالص به رنگ سبز است و بر خلاف جواهرات سنگی دیگر که ممکن است طبف رنگی بیشتری داشته باشند سنگ زبرجد اینگونه نمی باشد. 

سنگ زبرجد از رنگ سبز تیره تا سبز روشن می باشد و این بازه رنگی به مقدار آهنی که درون آن وجود دارد تغییر میکند در برخی مواقع ممکن است این سنگ را با سنگ زمرد سبز اشتباه بگیرند. 

معدن سنگ زبرجد در کشورهایی مانند: پاکستان، چین، برمه، ویتنام، که بهترین و باکیفیت ترین سنگ را می توان در معدن موگوک برمه پیدا کرد. 

نحوه تشخیص سنگ زبرجد اصل

در گذشته به سنگ های رنگ سبز کریستولیت گفته می شد که هنوز هم ممکن است سنگ زبرجد را با نام کریستولیت یاد کنند. این سنگ تقریبا نرم می باشد و در صورت قرار گرفتن با اسید مقاومت بسیار پایینی را از خود نشان می دهد. رنگ این سنگ از درجات تیره و روشنی برخوردار است و به طور قطع نمی توان گفت که رنگ یکدست سبز و مشخصی دارد.

در صورت وجود رگه هایی به رنگ قهوه ایی یا زرد در درون این سنگ می توان گفت که سنگ اصلی و معدنی می باشد و حتی بهترین و با مرغوب ترین نوع سنگ زبرجد رگه های زرد رنگی نیز داشته باشد. 

در واقع میتوان گفت که سنگ های زبرجد اصلی لایه ای از غبار یا شکستگی بر روی خود دارند که در زیر نور خورشید و در معرض نور مصنوعی رنگ یکسانی را از خود نشان می دهد. 

سنگ زبرجد به دلیل اینکه مواد معدنی و خاصی را در درون خود دارد قطعا دارای ظاهری بی نقص و بی عیب نمی باشد و در آخر بهتر است هنگام خرید از جواهرشناسان حرفه ایی و متخصص کمک بگیرید تا بتوانید زبرجد اصل را خریداری نمایید. 





:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: